Як навчити дитину вчитися
Як часто батьки вимовляють фразу “дитина не хоче вчитися, що робити?”. Така проблема дійсно існує, більшість дітей не хочуть вчитися. Однією з причин, чому так відбувається, є той факт, що діти не вміють цього робити.
Фундамент закладається з дитинства
У початкових класах діти не організовані, які не зібрані, у них немає такого чудового якості, як самодисципліна. Тому вони роблять уроки з батьками. Саме в цей момент батьки повинні навчити їх вчитися, показати, що це не складно і цікаво.
Існують школярі, які вже з початкових класів роблять домашнє завдання самостійно. Така відповідальність може бути викликана через страх перед учителем або батьками. Але це поведінка швидше виняток з правил. Тому вся відповідальність за навчання в такому віці лежить повністю на дорослих.
Викликати у дитини інтерес до навчання цілком реально. Але він швидко згасає. Тому на ньому одному змусити його вчитися у вас не вийде. Зате вийде розвинути звичку бути зосередженим і під час вирішення завдань, і під час виконання вправ з мов.
Чим старшою стає дитина, тим важче привернути його увагу навчанням. Згодом його пріоритети змінюються. Встановлення соціальних зв’язків стає для нього важливіше навчання в цілому.
Дуже важливо навчити дітей брати себе в руки і вчитися, а не “забивати” на це, віддаючи перевагу спілкуванню з друзями.
Внутрішня мотивація
Не потрібно постійно розповідати дитині про те, як важливо вміти читати, писати, рахувати. Нехай він сам відповість вам на питання про те, що йому дасть той чи інший навик. І коли він з часом буде дмухнути, втрачаючи до навчання інтерес, нагадуйте йому його ж словами, чому знання – це важливо.
У завдання повинен бути сенс
Припустимо, що вашій дитині потрібно виправити почерк. Обгрунтуйте йому, чому це необхідно. Наприклад, скажіть, що вам потрібно написати дідусеві лист і він дуже зрадіє, якщо це зробить саме він – онук. Але ось біда, почерк то у внука нерозбірливий. Потрібно виправляти!
Ви – учень, він – учитель
Щоб зрозуміти якийсь матеріал, потрібно його комусь пояснити. Як не парадоксально це звучить, але це дійсно так. Якщо ви хочете, щоб у вашої дитини закріпилося щось в пам’яті, Ви можете це зробити учителем. Візьміть всіх членів вашої родини і почніть грати в школу, де дитина – це вчитель, а ви – учні.
Робіть помилки, щоб він вас виправляв. Показуйте, як важко вам дається нова інформація. Діти дуже радіють, коли бачать, що не тільки їм так важко в навчанні.
До того ж, такий підхід допоможе йому позбутися страху зробити помилку. Багато дітей дуже тривожні через це страху. Якщо вони будуть бачити, що робити помилки може кожен (навіть мама з татом), це знизить рівень його тривоги.
Діліться один з одним успіхом
Виробіть у себе в родині традицію – за вечерею ділитися своїми успіхами і невдачами. Батькам не потрібно на повному серйозі розповідати про проблеми на роботі. Головна мета – це показати дитині, що він тепер дорослий, школа – це місце, де трапляються і перемоги, і поразки, так само, як і у мами з татом на роботі.
01 Травня, 2020 в 7:20 pm
Абсолютно згодна з передостаннім твердженням. До того ж, дитині легше запам’ятовувати матеріал, якщо вона промовляє його. Тож під час виконання ми залюбки практикуємо таку “вправу”, коли дитина стає вчителем. Також обов’язково вивчаємо принаймні один цікавий факт, якого немає у підручнику, як результат – нові знання, гарні оцінки та бажання вчитися.
02 Травня, 2020 в 10:06 pm
Впевнена, що треба вчити дитину граючись, ще з дитинства, виховувати самостійність, мотивувати до успіхів та вести бесіди щодо важливості знань для майбутньої професії.На власному прикладі підтверджувати все сказане.
06 Травня, 2020 в 10:35 am
При правильному підході в більшості випадків питання, як змусити дитину вчитися в школі і робити уроки в 15 років, відпадає сам собою.
13 Червня, 2020 в 3:37 pm
Дитину треба привчати к самостійності. Не треба занадто опікуватися нею, треба допомагати інколи, щоб дитина занала , що вам не байдуже як вона вчиться. Якщо дитина зрозуміла , що в неї виходить добре-їй буде цікаво навчатися.
08 Серпня, 2020 в 5:50 am
Ще з дошкільного віку треба активно розвивати розумові здібності дитини за допомогою настільних ігор, привчати розгадувати ребуси, головоломки, кросворди, а шкільні завдання потім представляти дитині, як різновід всьго вишчепереліченого.