Введення в розробку програмних продуктів - BrainHouse
Skip to Content

Введення в розробку програмних продуктів

Сьогодні всі хочуть стати програмістами, але практично ніхто не замислюється про логічному побудові програмного забезпечення (ПО). Всі відразу хочуть писати код, що з одного боку, практично, але з іншого – виникає прогалина в основах, через що великі завдання людина не до кінця може розуміти як вирішити. Тому нижче ми розберемо покрокові дії на прикладі розробки С ++ програм. 

Схема розробки ПО Ви можете спостерігати нижче:

Крок №1: Визначити завдання 

Тут потрібно відповісти на важливе питання «Що Ви будете вирішувати?». Що Ваша програма повинна робити в кінцевому варіанті. Цей крок може бути як найпростішим, так і найскладнішим. Все, що вам потрібно – чітко сформулювати ідею. Тільки після цього ви зможете приступати до наступного кроку.

Розглянемо кілька прикладів:

  • «Мені потрібна програма, яка обчислювала б квадратне рівняння з заданими параметрами».
  • «Я хочу написати програму, в якій буде підрахунок кількості символів в прийнятому на вхід текстовому файлі».

Крок №2: Визначити інструмент вирішення 

На даному етапі потрібно відповісти на питання «Як ми збираємося вирішити нашу задачу?». Способів вирішення завдання може бути багато, тільки частина з них – хороші рішення, а частина – погані. Звичайно, все відразу хочуть приступити до написання програми, але цього не варто робити, якщо проект набагато більше, ніж просто впорядкувати однотипні дані з файлу.

Нижче наведені характеристики хороших рішень: 

  • простота;
  • хорошадокументація;
  • модульнийпринцип;
  • надійність.

Якщо дотримуватися даних характеристик, то при реалізації проекту, можна не зіткнутися з труднощами в зміні або модифікуванні додатки. Інакше, при спробі поліпшити програму можуть виникнути непередбачені баги.

Досить відомий факт, що програміст витрачає приблизно 20% свого часу на написання програми, а 80% на те, щоб придумати рішення (сюди ж можна віднести – виправлення помилок або додаванню функціонала).

Крок №3: Написати програму

Для того, щоб написати програму, необхідні дві речі:

  • знання певної мови програмування – цього ми можемо навчити в нашому онлайн центрі BrainHouse; 
  • редактор коду.

Написати програму можна в будь-якому текстовому редакторі. Так як будь-який код – це в першу чергу текст, і тільки потім – набір певних команд призначених для виконання тих чи інших завдань. 

Для зручності програмування, зазвичай використовують редактори, які включають в себе наступні функції:

  • Нумерація рядків. Кожен програміст в першу чергу – людина, а людям властиво помилятися. У таких випадках, компілятори нам підказують в яких рядках коду у нас виникла помилка.
  • Підсвічування синтаксису. Кожна мова програмування має перелік зарезервованих слів і структур. При написанні коду дуже зручно, коли такі слова або структури підсвічуються. Це прискорює написання і налагодження коду в рази.
  • Спеціальний шрифт. Ми знаємо, що програмування це в першу чергу перетворення нулів і одиниць. Але також ці цифри часто використовуються в коді. При різних шрифтах можна сплутати ці цифри з певними буквами, що призведе до помилок в нашій програмі.

Є кілька розширень, які використовуються при розробці програм на мові С ++, але в основному використовують наступне: ????. ???, де ???? замінюється ім’ям нашої програми, а розширення. ??? повідомляє компілятору, що це вихідний файл коду, який містить інструкції на мові програмування? ++. 

Крок №4: Компіляція 

Для того, щоб запустити програму на мові С ++ нам потрібен компілятор, робота якого складається з двох частин:

  • Перевірка синтаксису і відповідність правилам мови? + + 
  • Конвертація вихідного файлу з кодом в об’єктний файл на машинній мові.

Об’єктні файли позначають ????.? або ????. ???, де name – ім’я вашого вихідного файлу. ???. Якщо ваша програма складається з 3-х файлів. ???, то компілятор згенерує 3 об’єктних файлу.

Крок №5: Об’єднуємо всі файли 

Компоновщик (або линкер) – це програма, яка пов’язує всі об’єктні файли в єдину програму, яку ми потім зможемо запустити. Це по факту і є наш додаток.

Лінкер, крім об’єктних файлів, підключає файли бібліотек, використовуваних в нашій програмі. Після всього цього, якщо не буде помилок, ми отримаємо виконуваний файл. 

Крок №6: Тестування та налагодження

Хоч цей крок і стоїть останнім у списку, але на ньому все не закінчується зазвичай, так як веселощі тільки починається. Коли готовий виконуваний файл, ми можемо запустити додаток, і тільки після взаємодії з ним буде зрозуміло, чи правильно працює весь прописаний функціонал. Якщо є помилки або неточності, то нам потрібно повертатися до кроку 3 до тих пір, поки все не буде працювати правильно. Найчастіше, в компаніях цим займаються тестувальники, використовуючи певну методологію тестування, але тут – ми все в одному. Пункти 3-6, які дуже часто можуть повторюватися, зручно виконувати з необхідними інструментами практично в автоматизованому процесі. Дана автоматизація набагато полегшує процес написання програм, і це доступно кожному, використовуючи «IDE» – «Integrated Development Environment».

Сподіваємося Вам був корисний даний матеріал, і якщо хочете поглибити Ваші знання або навіть почати з нуля вивчати програмування, чекаємо Вас на заняттях з репетиторами онлайн центру BrainHouse.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 оценок, среднее: 5,00 из 5)
Loading...

4 Comments в “Введення в розробку програмних продуктів”

02 Травня, 2020 в 9:18 am

Багато нової інформації, головне що вона корисна і стане в нагоді в роботі! Ознайомтесь!

Ответить

18 Травня, 2020 в 2:05 pm

Інформація дуже проста та легко сприймається. Допогла розібратися в темі!

Ответить

18 Травня, 2020 в 2:17 pm

Інформація дуже спростована, допогла мені в одній справі. А саме головне: інформація якісна та легко сприймається!

Ответить

22 Червня, 2020 в 3:22 pm

Ось шукав цю інформацію, та вона знайшлася саме тут. Все розповів чітко, та мені сподобалось!

Ответить

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Back to top