Рекомендації для батьків 5 класу
Перехід до п’ятого класу – це перший важливий етап в шкільному житті дитини. Те саме час, коли закінчується молодша школа і починається середня шкільна програма. Пора прощатися з першою вчителькою, яка була турботливою нянькою, як в дитячому садку, не тільки вчила, а й оберігала і опікала протягом чотирьох років. Тепер настає час змін. 1 вересня вже прийде новий класний керівник, з’являться вчителі-предметники, учням доведеться ходити по кабінетах, сильно збільшаться навантаження. Наскільки успішно ваша дитина впорається з новим положенням в школі залежить від його здатності адаптуватися до змін. Чому це так важливо?
Необхідність адаптації п’ятикласника до школи.
Деякі учні з легкістю переходять в середню школу, вони відкриті змінам, знань, не бояться нового колективу. Таким дітям завдяки характеру, темпераменту, внутрішньої сміливості або вихованню батьків не потрібна особлива допомога. Однак багато школярів переживають, стають замкнутими, боязкими, не хочуть йти в школу. Або, навпаки, починають вести себе зухвало, заперечуючи авторитет вчителя, батька, прагнуть показати, що вже не діти. В результаті у дитини страждає дисципліна, знижується працездатність, іноді погіршуються сон і апетит.
Труднощі, з якими стикаються п’ятикласники і їх батьки.
- не хоче йти в школу, тому що відчуває страх перед новим колективом
- проявляє невпевненість при перевірці знань, боїться виходити до дошки, занадто хвилюється при усній відповіді перед класом
- знає і пам’ятає правила, але не вміє їх застосовувати
- починаються труднощі в освоєнні математики
- складно сконцентруватися на предметі , розсіяний, неуважний, відволікається на однокласників, телефон, ігри
- непосидючий під час занять, контрольної роботи.
- не вміє працювати самостійно.
- не сприймає пояснення вчителя з першого разу, необхідно багаторазове повторення
- втрачає свої речі або забуває розклад і втрачається в тому де проводиться урок
- погано орієнтується в матеріалах, підручнику, зошити
- часто змінює друзів, не може знайти друзів, буває замкнутий і самотній
- пропускає букви або слова в формулюваннях письмових робіт
Ознаки успішної адаптації в 5 класі.
- дитина з легкістю ходить в школу, навіть якщо йому не хочеться, він розуміє необхідність і не змушує його просити кожен день
- справляється зі шкільною програмою
- оцінки дитини відповідають його здібностям і очікуванням батьків
- немає скарг від вчителів на поведінку на уроці або постійне невиконання домашніх завдань
- дитина самостійно береться за виконання домашніх завдань, але не боїться попросити допомоги у старших, якщо щось не виходить
- не боїться розповідати батькам про те як пройшов його день, про друзів, вчителів, проблеми
- у дитини є друзі в школі, він не відчуває себе ізгоєм, зайвим, особливим
Ознаки неуспішною адаптації дитини до школи.
- замкнутість і закритість у відношенні з батьками, однокласниками вчителями
- скарги вчителів і однокласників на поведінку (бійки, дисципліна, невиконання домашніх завдань)
- небажання ділитися враженнями про проведений день.
- дитина обманює батьків з приводу своїх оцінок, прогулює школу
- тривожний, стомлений, розбитий вигляд дитини.
- постійне небажання виконувати домашні завдання.
- скарги на учнів, школу, вчителів, знаходить виправдання своїм оцінками, замість того щоб намагатися
- безсоння, труднощі прокинутися вранці, небажання йти в школу
- постійні скарги на погане самопочуття, в надії залишитися вдома
Поради батькам як допомогти дитині в 5 класі
В віці 10-11 років діти починають ставати більш самостійними, незалежними, хочуть швидше подорослішати і нетерпимі до критики з боку батьків і вчителів. Тому завдання батьків перестати ставитися до своїх дітей як до маленьких, чути і поважати їхню думку.
Дитина перестає вірити правилам, “тому що я сказала”, у нього розвивається критичне мислення з початком вивчення точних наук, тому він ставить під сумнів авторитети. Спробуйте наводити аргументи і показати, чому у вашій родині, школі, на дорозі, існують певні правила і чим це обгрунтовано.
Навчіть дитину самостійності, ініціативності, допомагайте, але не робіть все за дітей. Можливо, багатьом батькам здається, що їх чадо ще замало для цього, але як раз в цей час по фізіологічним і психологічним факторам оптимальний час формування основ тих особистісних характеристик, якими ви хочете щоб дитина володів в майбутньому.
Цікавтеся життям дитини, а не тільки навчанням, запитуйте про шкільних друзів, іграх, відносинах з вчителями. Не нехтуйте тим, що важливо для нього. Не критикуйте все що вам не до душі, нехай дитина вам довіряє і не боїться відкритися.
Пишаєтеся успіхами, і підтримуйте при невдачах. Навчіться приймати недоліки і розуміти таланти своїх дітей. У цьому віці часто проявляється схильність до певних галузей знань, допоможіть розвинути сильні сторони.
Приділяйте увагу здоров’ю дитини. Організм ще недостатньо міцний для сильно зростаючих навантажень. Слідкуйте за поставою, зором дитини. Відведіть дитину в спортивну секцію, намагайтеся балансувати між розумовою і фізичною діяльністю.
Залишити відповідь