Багатозадачність в навчанні: за і проти. Багатозадачність: робити кілька завдань одночасно
Skip to Content

Багатозадачність в навчанні добре або погано

Випускні іспити вже не за горами, і зараз саме час подумати про те, наскільки ефективні Ваші навчальні навички. Давайте подивимося правді в очі: «вчитися» часто означає байдикувати на дивані або ліжку з навушниками, які працюють Facebook і Twitter і мобільним телефоном в руках. Невже студенти дійсно не знають, наскільки згубно багатозадачність впливає на запам’ятовування? Або ж вони просто не можуть утриматися від перевірки електронної пошти і миттєвих повідомлень під час роботи?

Трохи досліджень про звички сучасних учнів

Slate.com повідомляє, що працівники лабораторії Ларрі Розена, професора психології в Університеті штату Каліфорнія, спостерігали за тим, як учні (всього 263 учня середньої школи, старшої школи і коледжу) виконували домашні завдання. Вчені протягом 15 хвилин записували дії, які виконували піддослідні учні. Контрольні списки дій, включали як очікуване поведінка: такі як лист на папері, читання книги, введення нотаток. Але також вченими були помічені й інші дії, серед яких перегляд Facebook, відправлення текстових повідомлень, використання електронної пошти, розмова по телефону і перегляд телевізора.

Незважаючи на те, що студенти знали, що за ними стежать, і їм було сказано «вивчити щось важливе», це не завадило їм вже через дві хвилини після початку експерименту почати відповідати на повідомлення або перевіряти свої профілі в Facebook. На той час, як минули 15 хвилин, вони витратили всього лише близько 65 відсотків часу спостереження на виконання своїх шкільні завдання ». 

Здавалося, що учні були буквально нездатні працювати безперервно протягом 15 хвилин без «відволікання на ЗМІ», звички, яка стала занадто звичної для студентів, що ростуть в постійно розвивається технологічному світі.

Чому важливо вміти зосереджуватися

Важливо відзначити, що докази очевидні: коли учні часто відволікаються під час навчання або виконання домашньої роботи, вони не вчаться так само добре, як коли робота отримує їх повне увагу. Як повідомляє Slate, вони «менше розуміють і запам’ятовують».

Згідно Slate, деякі дослідники припускають, що здатність протистояти повідомленням про вхідне повідомлення або гуде стільниковому телефону є новим тестом самодисципліни і може визначати потенційний рівень успішності учнів. Якщо учні не можуть перестати відволікатися під час занять або навчання, це може серйозно вплинути на їх академічну кар’єру.

Багатозадачність міф чи реальність?

Необхідно відзначити, що «мозок просто не може виконувати дві складні завдання одночасно». Більшість студентів вважають, що вони здатні ефективно виконувати багатозадачні завдання, однак правда полягає в тому, що мозок просто не встигає. Тому одне завдання (зазвичай збереження інформації) не матиме успіху виконано, і учні не зможуть згадати, що вони «вивчили» навіть за 10 хвилин до цього. Крім того, мозок стає стомленим, коли постійно переключається з завдання на завдання, і хоча текстові повідомлення і твіти Чи не здаються складними завданнями, вони використовують ту ж саму область мозку (префронтальну кору), яка слухає і витягує сенс з лекції. Хоча люди можуть ефективно виконувати два завдання, якщо вони використовують різні області мозку (наприклад, складання білизни і прослуховування радіо).

Корисна порада наостанок 

Отже, з огляду на, що технології не зникнуть найближчим часом, яке рішення? Розен пропонує студентам робити «технічні перерви»: 2-3 хвилини текстових повідомлень / повідомлень / електронної пошти після кожних 15 хвилин безперервного робочого часу. Знання того, що за безперервну роботу протягом 15 хвилин приходить «нагорода», може допомогти студентам зосередитися і краще вчитися.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 оценок, среднее: 5,00 из 5)
Loading...

6 коментарів в “Багатозадачність в навчанні добре або погано”

28 Квітня, 2020 в 8:04 pm

Не всі діти здатні робити декілька справ одночасно, тому вважаю, що більшості з них не варто відволікатись на інші речі під час навчання.

Ответить

03 Травня, 2020 в 10:22 am

Багатозадачність це добре, якщо не втрачається якість, а ще це дуже складно для людини, хоч він і здатний до всього пристосовуватися.

Ответить

06 Травня, 2020 в 8:16 am

Вважаю, що потрібно виконувати одне завдання, вміти зосереджуватись. якщо виконувати багато завдань одночасно, буде не ефективно на мій погляд.

Ответить

11 Червня, 2020 в 12:56 pm

Я вважаю, що не всі діти можуть робити декілька справ одночасно. Все залежить від особливостей кожного і потрібно це враховувати.

Ответить

07 Липня, 2020 в 4:38 pm

Дитину потрiбно привчати до багатозадачностi. В життi цей навик потрiбен, щоб стати успiшним.

Ответить

27 Липня, 2020 в 1:04 am

Для мене особисто дуже важливо зосередитися на одній справі. Тоді результат і швидший, і більш якісний.

Ответить

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Back to top